Vážení zákazníci, Vaše zakázky stále vyřizujeme. Osobní odběry probíhají v suterénním výdejním okénku na adrese Praha 4, Braník, Ke Krči 41.

Píše se o nás

aes-dag1

Děkujeme, že jste s námi :)

Dagmar Hlaviznová, majitelka a designérka Aesthetic

Vzpomínka na indiánské léto Karin a Kateřiny

Naše pracovní cesty se setkaly přesně před třinácti lety

a od té doby se prolnuly na mnoha projektech.

Tentokrát jsme se společně rozhodly hledat české značky,

které přicházejí na trh s kvalitními autentickými produkty a na vlastní kůži je pro vás vyzkoušet.

Chceme podpořit lokální trh,

sdílet své zkušenosti, jít cestou kvality, jednoduchosti a nadčasového designu.

Jít svou vlastní cestou a pokud se vám bude líbit, následujte nás…

 

První značkou, kterou jsme vybraly je Aesthetic,

který je pro nás ztělesněním udržitelnosti, dobrého a rozumného přístupu k lidem, životu i k přírodě.

S touto dnes už tradiční českou značkou jsme se setkaly nezávisle na sobě v době,

kdy byli naši synové malí. Aesthetic se totiž dlouhou dobu zaměřoval pouze na dětské zboží

a mnoho maminek si stejně jako my oblíbilo heboučké deky, zavinovačky, povlečení a polštářky. 

 

Dnes se zakladatelka, majitelka a designérka značky v jedné osobě – Dagmar Hlaviznová

věnuje mnoha dalším oblastem.

Nás zaujal její lněný program, který stále rozvíjí a tento rok jej obohatila o lněné župany a šaty.

 
 

Do té doby, než jsme si oblékly lněné župany a vyrazily užít si ještě poslední teplé dny k vodě

v našich šatnících převládala bavlna, vlna a hedvábí.

Režná barva lnu nás původně obě trochu odrazovala, tak jsme chtěly vyzkoušet i různé barevné varianty.

 

Len jsme si oblíbily na první dotek a univerzální, přesto velmi ženské střihy nás také příjemně překvapily.

Len je pro pleť nejen příjemnou alternativou,

ale může se také pochlubit antibakteriálními vlastnostmi.

Je to jeden z nejdéle používaných přírodních materiálů a vhodný také pro alergiky.

Lněné vlákno má příjemné chladivé a osvěžující vlastnosti.

Skvěle pohlcuje vlhkost, což oceníte také u osušek, utěrek a ručníků.

Líbilo se nám užívat si poslední sluce a bosýma nohama čeřit vodní hladinu,

snídat na lněné piknikové dece a večer pak použít župan jako kabátek přes šaty.

Líbil se nám pocit svobody u materiálu, který je dovoleno nosit přirozeně zmačkaný.

Pocit, že můžete ve stejných šatech sbírat v sadu jablka, nebo jít večer do baru na skleničku.

Líbí se nám univerzálnost a nadčasovost všech věcí a jejich všestranné použití.

Firma Aesthetic dobyla trh s kvalitními výrobky pro děti

Studio textilního designu Aesthetic působí na českém trhu již od roku 2002 a zaměřuje se na kvalitní výrobky pro děti od 0 let. Jeho zakladatelka, původní povoláním architektka, Dagmar Hlaviznová v rozhovoru přibližuje začátky vzniku firmy a to, jak se jim daří udržet náskok před konkurencí.

Mohla byste, prosím, v krátkosti představit vaši firmu, čím přesně se zabýváte.
My provozujeme studio textilního designu, které vzniklo před 18 lety. Tehdy jsme se soustředili pouze na výrobky pro děti od 0 do 3 let a troufám si říci, tehdy jsme dobyli trh výrobkem Fusak 3v1, který se prodává dodnes.

Co znamená 3v1?
Je to víceúčelový fusak, který v podstatě po odepnutí nánožníku šlo využít – tam byla právě ta hlavní myšlenka – ten odepínací nánožník, který po odepnutí toho nánožníku šel využít nejdříve do autosedačky a hluboké korby a po jeho připnutí do sportovního kočárku a byl využitelný vlastně až do tří let věku dítěte, když už pak to dítě kočárek opouští.

A vy jste postupem času ten svůj repertoár rozšířili, dneska už děláte další věci, můžete zmínit jaké?
Rozšířili jsme naše portfolio o výrobky pro děti od 0 do 3 let. Zahrnuli jsme tam zavinovačky, různé spací pytle, deky, prostěradýlka, veškerou ložní výbavu, i různé atypické výrobky, jako jsou víceúčelové válce a hrací kruhy apod. Nabízíme službu takovou, že si u nás zákazník může zvolit vlastní barvy i vlastní materiál a my mu naše výrobky vyrobíme na zakázku.

Vaše firma úspěšně existuje už téměř 18 let. Co podle vás stojí za tím úspěchem? Jaké jsou hlavní faktory toho úspěchu?
Tak možná to, že nás ta práce skutečně baví, a že ty věci navrhujeme srdcem, že tvoříme kvalitu, kterou bychom sami rádi, kterou očekáváme. Na tom trhu, že ji třeba najdeme, ale nenacházíme ji často. Velká většina těch našich klientů si toho váží, a právě i to je důvod, proč se za námi vrací.

Kdybych se vás zeptal, jaké jsou hlavní prvky, které vás odlišují od konkurence. Co především, podle vás, by to bylo?
My od začátku dbáme na kvalitu výrobků, to preferujeme a je to pro nás velmi klíčové a důležité, aby ten výrobek byl kvalitní, aby obstál při té údržbě, protože i výrobky pro malé děti podléhají vyšší zátěži než jiné výrobky. Tak tím, že dokážeme tvořit opravdu kvalitní výrobek pro malé děti, tak už jsme schopni obstát v konkurenci a vlastně jsme schopni nabídnout i potom vysokou kvalitu pro všechny generace.

My jsme se před tímto rozhovorem spolu bavili o tom, že vy si kvalitu těch materiálů poměrně podrobně testujete, můžete přiblížit, jakým způsobem to děláte?
Tak my, než začneme navrhovat, určitě nejdříve vytipujeme kvalitní materiály. Všechny naše materiály jsou certifikované, odebíráme pouze od prověřených dodavatelů, anebo přímo od výrobců, takže přesně známe původ těch materiálů, to je velmi důležité a než s ním začneme pracovat, tak zjistíme, jak se chová při praní, při sušení a jaké má vlastnosti, jakou má srážlivost například atd., takže se vám u nás nestane, že ten výrobek po prvním vyprání změní svůj vzhled, ale zachová si ho. Zároveň si uvědomujeme i tu kvalitu těch materiálů a vůbec to, co ten materiál umí, protože jsou různé charakteristiky: některých hřeje, některý chladí, některý takový jako mazlivý a poskytuje různé pocity, působí na člověka různě. I vlastně ty malé děti to dokážou taky velmi dobře testovat, jsou dobrým testerem. My si to tedy nejdřív takto prověříme, a potom využijeme těchto vlastností a navrhujeme z toho ty naše výrobky.

Aesthetic

Vy jste nedávno v nějakém rozhovoru v médiích uvedla, že dnes je pro vás ta situace na trhu vlastně složitější, protože před několika lety se tady objevila záplava levného nekvalitního textilu. Čím si vysvětlujete tu oblibu toho, že si lidé dnes pořizují ten levný nekvalitní textil, když ekonomicky se dá říci, že jsou na tom čím dál lépe?
Tak je to právě ta záplava tím zbožím, že je toho nadbytek, a i možná určitá pohodlnost těch zákazníků, že to přestali vyhledávat, že opravdu jdou, koupí a možná některým už to určitě dochází, že vlastně nechtějí zboží, které použít párkrát a pak ho vyhodí, že už se ke kvalitě vrací, ale taková ta široká nabídka, že vejdete do nějakého obchodního centra a tam nakoupíte všechno na jednom místě, ať už je to cokoliv, tak určitě to je důvod.

Co to pro vás a pro váš byznys de facto znamená? Co dnes musíte dělat jinak než tehdy, abyste se dokázali v této konkurenci prosadit a vůbec dostat k těm lidem?
Určitě je to mnohem složitější, protože právě to, že pracujeme s textilem, tak tam je důležité, aby ten zákazník třeba přišel, osahal ten materiál, nějakým způsobem získal osobní zkušenost s tím materiálem nebo s tím výrobkem. To, že se obchod přesunul převážně na internet, tak je pro toho zákazníka složitější se orientovat a tam ta orientace probíhá převážně tak, že si přečte nějakou referenci, nebo, že se seznámí s tím výrobkem, ale tu kvalitu opravdu posuzuje povrchně nebo uvěří nějakému textu, který ne, že by byl přímo nepravdivý, ale bez té osobní zkušenosti ho nemusí ovlivnit vždycky správně.

Čili vy s tím bojujete, jakým způsobem? Jak se snažíte přiblížit svoje výrobky zákazníkům, aby si je mohli skutečně osahat, vyzkoušet?
My máme studio, kde všechno probíhá na jednom místě. Zákazník přijde, v podstatě se tak jako trochu dotkne i té výroby, může se seznámit se všemi materiály, které tvoříme, uvidí ty výrobky. V podstatě ten osobní přístup a tato služba, kterou tomu zákazníkovi poskytujeme, tak to je to, čím jsme si i toho zákazníka získali, tak tím bojujeme. Je to sice v menším měřítku, ale je to určitě cesta, pokud chcete prosadit kvalitu.

Jakým způsobem se vám daří lidi vůbec toho studia dostat, aby si mohli vaše výrobky vyzkoušet a osahat?
My jsme na začátku měli štěstí, že se nám podařilo vyvinout ten klíčový výrobek jako fusak 3v1, který se velmi pěkně prodával a dobyl trh, takže si to přineslo s sebou určitou klientelu, která byla stabilní a dlouhou dobu se k nám vracela. Samozřejmě, že ty naše výrobky, to naše portfolio, které se zaměřilo pouze na děti od 0 do 3 let, tak se jednoho dne vyčerpalo a bylo potřeba hledat nové zákazníky. To jsme si uvědomili a v podstatě jsme začali pracovat i s tím, že jsme to naše portfolio rozšířili o výrobky pro celou rodinu a tu určitou skupinu jsme si zachovali, ale zároveň bylo třeba hledat nové zákazníky. Tam už to bylo složitější, protože mladší generace využívá převážně sociálních sítí atd., což jsme s tím zpočátku taky měli problém, ale zaměřili jsme se na to a určitě je to cesta. A pak je to ten osobní přístup, který nabízíme v našem studiu a vlastně ta komunikace se zákazníkem. Je pravda, že nejlepší reklamou je opravdu osobně předávaná reklama, a to u nás velmi dobře funguje.

Mě tak napadá, když jsme se bavili před chvílí o tom, že ta situace v dnešní době je pro vás složitější, šla byste dnes do toho znovu, za současné situace?
Asi bych úplně takto nepřemýšlela. Mě uspokojuje velmi na naši práci to, že si tvoříme ty věci od začátku až do konce a že si za svou prací můžeme stát. A to, že se nám podařilo udělat takový program a že ten program nějakým způsobem žije už těch 18 let, tak je skvělá věc. Jestli bych do toho šla znovu záleží, kolik by mi bylo, jestli jako před těmi 18 lety nebo teď, tak s těmi zkušenostmi už je to horší, ale asi ano právě proto, že můžete propagovat tu svoji myšlenku a stát si za ní.

Viděl jsem u vás na webu, že jedním z aspektů, na které kladete důraz je ekologie a jakási snaha udržitelnost, proč tomu tak je, proč se tomu věnujete?
Pro nás je ta udržitelnost zcela přirozená. My jsme vytvořili výrobní program, který se snaží pracovat, aby nebyly zbytky výroby. Snažíme se stříhat materiál tak, aby byl v podstatě beze zbytku, když se to nepodaří, tak i s tím materiálem pracujeme dál. Není to pro nás prioritně odpad, ale vznikají z toho další produkty a pokud z toho další produkty už nemohou vzniknout, tak my i nabízíme ten zbytkový materiál k dalšímu třeba kreativnímu tvoření atd. Jinak, když se snažíme bezezbytkově pracovat, je to tzv. upcyklace, že ten výrobní program skutečně přizpůsobíme a obohatíme o tyto výrobky, které by nevznikly.

Jak se v tom projevuje vaše původní povolání? Vy jste původně architektkou, jak se ukazuje v tom, co děláte nyní?
Určitě se to odráží v těch výrobcích, protože to uvažování architekta má svoje specifika, určitě ten výrobek vždycky musí mít víc funkcí, je potřeba ho obhájit z více směrů. Prioritně tam není třeba jenom, aby byl módní nebo aby byl designově úžasný, ale vždycky určitě ten design tam je, ale ta funkce a to, že je třeba víceúčelový. A právě ta víceúčelovost toho výrobku napomáhá té udržitelnosti, o které jsme hovořili a zároveň i ta kvalita těch výrobků sama o sobě, pokud výrobek je kvalitní, tak je také udržitelný, protože vy nemusíte každý rok kupovat další a další nové věci, ale když máte věc, která obstojí při údržbě, vydrží vám tak pak je to to nejlepší, co můžete mít.

Vy jste taky v jednom rozhovoru prohlásila, že podmínky pro drobné podnikatele se u nás zhoršují. Můžete říci konkrétně v čem, s čím máte největší problém?
Tak ty podmínky pro malé podnikatele nebyly nikdy moc jednoduché. A právě v současné době s každým dalším nařízením se ty podmínky jednoznačně zhoršují. Protože pokud podnikáte v malém, tak musíte zastat řadu funkcí. Musíte si tak trošku dělat právníka, trošku účetního, dotknete se všech těch oborů a všechno navíc, každá drobnost vám prostě komplikuje tu práci. A pravdou je, že na tu samotnou práci a na tu samou samotnou kreativitu zbývá stále méně času.

Jaké máte plány do budoucna?
Určitě bychom naše výrobky rádi nabídli i na jiných trzích. Těšilo by nás dostat do zahraničí. A rozšířit vlastně to povědomí o českém designu.

Dobrá adresa

Dobrá adresa

9 položek celkem