Téma udržitelnosti a upcyklace je architektce a designérce Dagmar Hlaviznové blízké už více než dvacet let. Její značka Aesthetic, která byla dříve zaměřena především na děti, dnes propojuje architekturu s bytovým designem a přináší překvapivá kreativní řešení.
Upcyklace je proces znovuvyužití materiálu, který má menší negativní dopad na životní prostředí, než má současná recyklace.
Dagmar proto před časem zaujal nápad režiséra Jana Svěráka vytvořit z desetimetrového filmového plakátu s Terezou Rambou stylové tašky.
Zapadalo to do její osobní filozofie, a tak se okamžitě se pustila do práce na prvních unikátních kouscích. I když většinou pracuje s přírodními materiály, jako jsou len nebo bavlna, zpracování plastového banneru pro ni byla velká výzva. Myšlenku se podařilo zhmotnit a nový produkt skvěle zapadl do portfolia ryze české firmy, která se věnuje udržitelné módě a bytovému textilu. V branické dílně Aesthetic, tak vedle lněných piknikových dek a letních šatů, začaly vznikat prototypy tašky, která je vhodná na cesty, k vodě i do města.
Téma upcyklace má značka Aesthetic v DNA už od začátku, kdy při šití vznikala spousta různě velkých zbytků látek a odstřižků, které Dagmar využívá pro výrobu svého bestseleru, multifunkčního válce. Ten je ve stálé nabídce v různých obměnách a barevných kombinacích.
Sledujte časopis EDUCA magazín
Pro všechny kdo mají rádi učení.
Velmi zajímavý časopis o celoživotním vzdělávání, vytvořený pod taktovkou šéfredaktorky Kateřiny Černé, můžete zakoupit ZDE
Dagmar Hlaviznová
architektka, designérka a zakladatelka studia Aesthetic, es. 2002
Potřeba estetična je v mé mysli, duši a srdci, vytváří pocit pohody a stability. Mou hlavní inspirací je spojení českých tradic a funkčnosti, jednoduchosti skandinávského styl, elegance italského designu a německé kvality. Tato evropská fusion inspirace, posouvá textilní tvorbu Aesthetic, a napomáhá definovat nový český styl textilního designu.