rozhovor se zakladatelkou firmy Aesthetic Dagmar Hlaviznovou
Příběh značky Aesthetic: Od architektury k dětským doplňkům
Dagmar Hlaviznová je původně architektka. Před třinácti lety se ale rozhodla vydat podnikatelskou cestou a nabídnout rodičům kvalitní textilní doplňky pro děti – deky, fusaky, tašky či zavinovačky. Impulsem k založení značky Aesthetic byla její tehdy třináctiletá dcera Ester. A právě ta se maminky zeptala na několik otázek…
Mami, jak tě napadlo stvořit Aesthetic?
Byla to náhoda. Když se Ester narodila, měla jsem představu jednoduché a praktické výbavy, ale nikde jsem ji nenašla. Tak jsem si ji ušila sama. Když jsme spolu začaly chodit na procházky, maminky se mě ptaly, odkud mám fusak. Uvědomila jsem si, že něco podobného na trhu chybí. Začala jsem tedy šít i pro další maminky a postupně vznikla značka Aesthetic.
Přidaly se i další maminky
Brzy se ke mně přidaly i další ženy se stejným smýšlením a začaly jsme tvořit společně. Sortiment se začal rozrůstat o povlečení, polštáře, doplňky do pokojů i textilní prvky na cesty či do přírody. Díky barevným návrhům nabízíme možnost sladit výbavičku podle představ rodičů.
Jaké byly začátky?
Musím přiznat, že mě překvapilo, jak rychle přišly první objednávky. Zboží se líbilo, ale bylo jasné, že nesmím zákazníky zklamat. Řešila jsem, odkud vzít materiály, jak je objednávat, jak vyjednat smlouvy s dodavateli. Zkušeností jsem moc neměla, všechno jsem se musela postupně naučit.
Proč zrovna dekorativní textil místo architektury?
Od architektury je to jen krok. Návrhy musí být nejen krásné, ale i funkční. U textilu je důležitá kvalita materiálů, praktičnost i způsob využití. A tak vzniká design, který je zároveň hezký i funkční.
Litovala jsi někdy svého rozhodnutí?
Ne. Vždycky mě bavilo dělat věci hezké a užitečné v příjemném prostředí. Díky Aesthetic mohu skloubit rodinu i práci.
Jak se vyrovnáváš s tím, že tě někdo kopíruje?
Na začátku to bylo těžké. Ale dnes už vím, že je to součást podnikání. Pokud vás někdo kopíruje, znamená to, že to, co děláte, má smysl.
Věnuješ se i časopisu „S dětmi v Praze“. Co tam děláš?
Ano, pomáhám tam přibližovat dětem řemesla a látky. Učíme je, jak vzniká výrobek od látky až po hotový produkt.
Jsi spokojená, jak to dnes je?
Ano. Stále je co zlepšovat, ale mám radost, že se značka rozvíjí a že naše výrobky pomáhají rodičům i dětem.
Dagmar Hlaviznová
Zakladatelka značky Aesthetic, vznik 2010
3 děti – Ester Maria, Jakub, Magdalena


